Examens.

Misschien zijn er nog vele van jullie die ook in de examens zitten. Ik ben een student verpleegkunde aan de KHLeuven en ik ben zo één van die studenten die in de examenperiode/de blok zit. Het is mijn eerste jaar, dus het was best een aanpassing! Ik kwam op kot, ik ging helemaal in mijn eentje naar DE studentenstad Leuven, ik maakt nieuwe fantastische vriendinnen en nu zit ik in mijn eerste examenperiode. Ik zal je even vertellen hoe het er tot nu toe aan toe is gegaan en welke vakken ik ongeveer heb. Mijn is eerste examen bestond uit alle humane vakken. Dit waren psychologie, ethiek en maatschappij en diversiteit. Dit examen ging me heel erg goed! Ik had de vragen veel moeilijker verwacht maar dat was gelukkig niet zo, volgens mij ben ik hierop wel geslaagd! Het tweede examen was EBN, Evidence Based Nursing. Dit wil zeggen dat je een groot Engels artikel krijgt en daar krijg je dan allerlei vragen over. Dit was best moeilijk omdat mijn Engels echt niet goed, maar we zullen wel zien! Morgen heb ik mijn examen anatomie. Ik ben hier best wel bang voor omdat dat echt super veel en super moeilijk is! Ik heb geselecteerd in mijn cursus omdat het echt onmogelijk was om alle details te kennen ondanks ik er al zoveel voor gedaan heb, erg jammer dus! Maar dit examens moet ik ook gewoon afwachten! Dan staan er mij nog 3 examens te wachten. Het eerste is basisverpleegkunde 2 (dit gaat over spataders, ouderen, mobiliteit,…) samen met voeding. De tweede is basisverpleegkunde 1 (dit gaat over slaap, temperatuur, bloeddruk, polsslag,..) samen met hygiëne. En de laatste is praktijk, dus zwachtelen, bloeddruk nemen, lavement zetten,… Deze drie laatsten zie ik echt zitten, ik vind dit wel leuke vakken dus ik hoop echt dat deze gaan lukken en dat ik niet in tijdsnood kom te zitten, want het is toch wel een hele boterham!

Ik kijk super hard uit naar de vakantie die erop volgt! Ik heb namelijk 2 volle weken vakantie, ongelofelijk! Ik zit boordevol ideeën die ik dan wil doen. Zo ga ik bijvoorbeeld een paar dagen naar de zee, ik ga naar de primark, vriendinnen bezoeken, feesten, en nog veel meer! Ik heb hier zo een zin in, dat kunnen jullie niet geloven! Maar nu stop ik met wegdromen over de vakantie want er staan me nog twee zware weken te wachten! Ik ben nu al ondertussen van einde december non-stop aan het studeren, er mag wel eens een einde aan komen!

xoxo

Bedankt voor de reactie! ❤

Follow on Bloglovin
